Hoe verkoop je online een product als ondernemer?

Natuurlijk weet jij precies waarom een potentiële koper gebruik moet maken van een product of dienst. Maar het is lastig om dat efficiënt over te brengen op je website met pakkende content. Zo blijkt het dat internetgebruikers slechts 20 procent lezen van de webpagina’s die ze tegenkomen. Het is dus belangrijk om, wanneer je iets verkoopt, overtuigend te kunnen schrijven zodat je de lezer vasthoudt.

Een goede structuur maakt dan het verschil. In dit artikel lees je waar je rekening mee moet houden. Je kunt vervolgens zelf aan de slag gaan of een tekstbureau inhuren.

Wijs het probleem aan

Het is belangrijk om je in te leven in het publiek, in deze plaats de potentiële klant. Jouw doelgroep heeft een probleem wat opgelost kan worden door wat je verkoopt. De vraag daarnaar kan je vergroten door het probleem te benadrukken. Een anekdotisch voorbeeld kan daarbij helpen, omdat het herkenning biedt voor de lezer. Zo kan het publiek inzien dat zij het product nodig hebben.

Belicht de voordelen

Het is belangrijk om de voordelen van jouw product of dienst te highlighten. Verkoop je bijvoorbeeld een stofzuiger? In plaats van technische details te benadrukken zoals het vermogen van de stofzuiger, kan je de tekst beter richten op het gebruik ervan. Hij is bijvoorbeeld gemakkelijk op te bergen of kan zowel gladde oppervlakten als tapijt reinigen. Dat zijn duidelijke voordelen waar je doelgroep gebruik van kan maken en die het product aantrekkelijk maken.

Gebruik testimonials

Op webshops, die je vanuit huis bij kunt houden, kom je vaak beoordelingen van klanten tegen. Die dragen voor een potentiële klant bij aan het maken van het besluit om een product te kopen. Dat geldt ook in bijvoorbeeld de horeca wereld. Veel mensen lezen eerst reviews van een hotel of restaurant om de kwaliteit van een onderneming te beoordelen. Testimonials zoals dat ook wel genoemd wordt zijn dus heel belangrijk en vergroten de aantrekkelijkheid van wat je verkoopt.

Benadruk uniekheid

Vaak biedt een product of dienst een functie of voordeel die verder niet beschikbaar is in de markt. Door dit unieke selling point te benadrukken kan een onderneming zich onderscheiden van de concurrentie. Vergeet dus niet om dit duidelijk in een tekst te verwerken om de lezer verder te overtuigen.

Zet aan tot actie

Als laatste wil je natuurlijk dat de lezer tot actie overgaat en besluit een product te kopen, een reis te boeken of een afspraak te maken. Dat gaat sneller wanneer het eenvoudig is om tot die actie over te gaan. Verwijs dus altijd door naar bijvoorbeeld een contact pagina of plaats links naar het product.

Bron: www.decontentbank.nl

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *